Dagens girighet!

Ganska händelserik dag måste jag säga. Började med lite frukorst, kl 10 tog jag bilen till Christine på Frösön, där va de ingen stress. Vi tog de lugnt, spelade några parti yatzy, Vi turades om att vinna som vanligt. Kl 11 for vi ut på f4 på noliamässan och kikade lite skolor (utbildningar). Efter vi kände oss klara åkte vi in till stan igen och tog en fika på tehuset! Gick på  storförlust, en paj och en varmchoklad för 77 kr, som tur är har man ju kontakter där så de löser sig nästa besök. Till sporthallen nästa, där väntade ett och annat gångjärn att få komma loss från sin ruttna skåplucka. Promenerade hem skulle äta min matdosa som jag lagade till igår men den hade min söta Emil ätit innan han stack på jobbet. Ringde till Christine å blev bjuden på middag. Köttbullar¨, potatis. brunsås och lingonsylt. Matchstart kl 19.20. Förväntansfull, kände att de skulle gå åt rätt håll men började med knip i magen, de bara blev värre, matchen va ett suck och jag har fortfarande ont i magen, aldrig mer micropotatis. Hemma nu i soffan och ligger och funderar över ...

GIRIGHET! Girighet kan liknas vid ett överdrift och eventuellt omättligt begär att äga saker, framförallt  pengar, men hos vissa har inte girigheten någon gräns. Människor som bara vill ha mer och mer, människor som aldrig kan nöja sig med de dem får, människor som bara är allmänt överdivet giriga.
Girighet bör inte blandas ihop med sparsamhet. en sparsam person kan tex tillverka egna gåvor till en vän i present lr kanske fynda på rean, medan en girig person kan undvika att köpa något överhuvudtaget. En girig person tänjer gärna orealistiskt på gränserna och får oftast dåligt rykte för sin snikenhet hos anhöriga. Ibland kan man inte riktigt förstå hur vissa tänker, måste man alltid ha de dyraste skorna eller de nyaste prylarna. Det har ínte bara med praktiska saker att göra heller, att man inte kan nöja sig med en snäll vän utan att man måste ha en cool helt okey good loocking friend också. Är de bara viktigt att man ser bra ut i en girig persons ögon? Viktigt. En kille tex, emil är inte utpekad verkligen inte, jag personligen känner iaf ett flertal killar som verkar vara girig på den delen av att man måste ha de snyggaste kläderna och den snyggaste tjejen verkligen allt ska vara perfekt. Jag ska inte undvika att ta upp om oss tjejer, vi kan vara giriga också men jag känner ändå fler tjejer än killar och i procent av de så äger killarna girighetsområdets största del. Nu får de vara slut innan jag blir girig på de här inlägget! Hoppas ni har fått en insikt i vad girig är och att om ni känner er träffad som girig att ni kommenterar.  Annars också. Jag har inget emot de som är giriga men de skulle inte vara något jag skulle kunna leva med dagligen. Tack för att ni tog er lite tid att läsa.
Tack!!

Kommentarer
Postat av: exLP moa:)

usch, jag är girig! :/

synd att du inte har hittat nåt jobb än, det verkar svårt för alla nuförtiden. själv är jag ju jäkligt nöjd med mitt städjobb, himmelriket jämfört med arbetslöshet!

har du sökt jobb på GP än? åk dit och muta dom med en moussetårta så är det nog fixat sen;P

saknar dig och alla andra!

2009-02-24 @ 18:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0