semester tripp till Ö-vik Gullvikshavsbad!

Här börjar min semester historia!
Jobbade min nioende dag i sträck torsdagen den 16/7. Hem och här höll Emil på att ställa till kalas. Några kompisar till Emil skulle fira en kompisa som fyllt 25. Mamma  kom in till stan så jag snabbade mig in i  ducshen och sedan väntade en mamma och dotter middag på volos:) Vilket var väldigt gott och mysket mycket mysigt. Saknar mammsen mycket. Väl hemma mätt och belåten slank ett och annat vinglas ner, kvällen bar iväg på G3 men slutade tidigt i säng eftersom det väntade en ganska tidig morgon dagen därpå.
Kl halv åtta var de räknat att vi skulle åka mot Örnsköldsvik där vi skulle ha vår mysiga lilla semester. Men kl blev nog närmare nio innan vi lämnade Östersund! Hur mysig och rolig bilresa som helst. Med ett stopp där vi fikade lite och kastade några kasst med spö. Dock ingen fiskelycka. Väl framme på Gullvikscamping som då ligger 10km utanför Ö-vik började vi mixtra ihop tältet som vi båda hade varit lite nervösa för. Konstigt nog höll vi sams och de var klart innom en kvart. Vi kollade runt på campingen gjorde oss hemma och vi var gladast! Iaf jag, lycka med semester. Så himla skönt att slippa Östersund och jobbet bara tanken på de under tiden i Ö-vikl fick mig att må illla. Vi solade och löste korsord resten av dagen som återstod. Det var väldigt fint väder när vi kom fram.
Det fina vädret fortsatte även idag (lördag) och känslan av att vara ledig var obeskrivlig:) I love it!  Vi hade bestämt att inte kolla på klockan eller planera något vi skulle göra utan bara göra de vi ville när vi ville Hur skönt som helst.  Eftersom vädret var fint gjorde vi oss klara för en dag på stranden, vilket blev en besvikelse när vi kom ner för emil frös så han satt inlindad i ett badlakan och darrade nästan. Så beslöt oss för att gå upp och sola vid tältet, vilket var mysigt och varmt det med.  På kvällen for vi in till stan för att gå och äta middag, efter en runda runt hela staden blev det en kina restaurange. Helt ärligt var det bara den som fanns! Haha helt sinnes. Maten var god lite dyr dock. Tillbaka på campingen igen ville emil slå mig i minigolf och de gjorde han såklart! Efter en förlust på minigolf mår man inte så klent så vi gick en tripp upp på en liten stenhäll. Där hände en olycka (se bilder!) Soooova hur mysigt som helst i vårt stora tält, sov som en prinsessa. Söndagen var dock inte lika fin, mulet och kallt, en dag för lite läsning och korsord. Kvällen bjöd på bastu öl och kortspel. På måndag morgon slog vi ner vårt läger och checkade ut runt halv 10 for på outlet, Emil köpte en jacka. Sedan raka vägen till Hammerdal! Skönt att få komma hem och träffa alla hemma. Synd att de blev så kort, åkte till stan redan på tisdagmorgon kl nio för att börja mitt jobbpass kl 11. En dag av åtta på raken avklarad. Känns som att de här åtta dagarna kommer att glida iväg ganska lätt efter en sån utvilning jag fick i helgen. Nu ska jag vara social med min kära som var hemma i Offerdal igår och natten som va. Vi hörs om inte allt för länge. Jag e kass på att skriva men har som inte tid som ni kanske ser och förhoppningsvis förstår,

Just ja! Må ju säga att jag varit duktig med träningen sedan jag kom hem, 4km igår och en mil i dag! Det går bra nu!:)
Just ja! Må ju säga att de dala ut för mig med innebandyn, fif damer lades ner pga folkbrist, så nu är jag kung på egen hand ist kan man säga. Ha de!

Här kommer min semester i bilder! Enjoy!!!!

jobb sen stugan..

En väldigt händelserik vecka:) Den började med massa jobba och lite lätt träning. I fredags så jobbade jag min sista dag på veckan, kändes skönt. Dagen gick bra och jag kom hem för att avnjuta en god middag med sötisen. Lördagmorgon började med tvättning, sedan fixade vi lite ärenden på GP osv. Man kan som inte hålla sig från badet när man är ledig så vi for såklart på badet för att ha en lite relaxstund. Vilket var väldigt skönt. Vi for iväg på arenan för att kika på ÖFK, vilken match, så himla orättvist. Öfk var sjukt mycket bättre. Matchen slutade 1-1. Sunk. Efter matchen bar de iväg till Offerdal för att på söndagen åka och padla kanot i Hårkan, typ från Föllinge till Lit. Blev ungefär 4mil. Det var väldigt roligt men mest jobbigt. Det var en upplevelse. Känns i armarna nu vill jag säga. Höll på att brista ut i tårar sista km för jag så sjukt trött, kan ni tänka er. Jag kanotade hela vägen med 4 olika killar sedan turades dom om med tre kajaker.
Gårdagen bestod mest av jobb. Sedan kl 21.00 begav jag och Emil oss till vår stuga i Raftälven. Så nu sitter jag här och ser tillbaka på en mysig kväll vi hade igår här, dansmatta och chips:) Nu ska jag och Emil dra igång en 500 sen ska jag ut och jogga och sedan ta ett topp i de blå, kan ju säga att de verkligen inte är någon värme här men hoppas solen hinner komma fram innan jag ska i vattnet. Uppdaterar i morgonkväll skulle jag tro med lite bilder och mer roliga händelser. Ha de

hinns inte...

Hinner knapp skriva något här. de är jobb, träning och vädret som drar mig från att sitta eller att hinna vara här.
Jag mår bara bra och jobbar för resan i höst, tränar för hälsan och välmående sedan solar för mitt eget bästa! Livet är en lite dans på rosor, hårt men meningsfullt. Jag lyckas bra med att hinna träna och jobba men sedan så e jag värdelös på att umgås med alla min underbara vänner, önskar jag hann med er. Sedan så träffar jag aldrig familjen, de tär lite på en oxå. Önskar man kunde klyva sig.
Nu har jag kommit hem från jobbet, tränat och duschat och ska nu avnjuta en middag med min kärlek!