Umeå här kommer vi! Emmas stuga, fullfart!

Fredagen- Emil for på träning. Jag började packa för vår Umeåresa som skulle gå ca kl 13:00 med bil. Det blev stress och stress och ännu mer stress, tillslut satt vi alla fyra i bilen. Emil, Clas, simon och jag. Emil hade turen att börja köra. Vi hade en väldigt rolig resa upp. när vi väl var framme kikade vi på bränbolls-vm. Emil bror Krille deltog med ett lag som hette Blåbären så vi kollade på två av deras matcher sedan gick runt och kollade på massa andra lag. Efter Krilles sista match for vi och åt på de vidrigaste snabbstället någonsin. Det var en skandal, en pina. Huvva. Omätta åkte vi till Krilles studentkorridor som han bor i, fixade oss iordning för en utekväll. Den började bra på en förfest vid några studentlägenheter. Kvällens höjdare var simon som råka hälla öl i sitt eget hår. (mycket oxå.) Väldigt roande. Senare på kvällen gick vi jag vet inte hur långt men väldigt väldigt långt i till stan för att gå på någon sorts festival som var där, haha, Björn Rosenström spelade. Lyssna lite på han sedan var de hemfärd med buss, just ja emil och simon "träffade" ju Pär Elofsson . Somnade gött! Vaknade i stekhettan, solen var hur varm som helst, jag ville bara ligga ute och solade men viste att vi hade en lång resa hem framför oss, så de var bara inställning som gällde. Solälskare som jag är fick jag ångest såklart.
          

 Äntligen hemma, packa om väskan till nästa tripp, utanför Brunflo till Emmas stuga. Middagen var iprincip klar när vi kom. Skönt. Hur gott som helst:D Lite öl på maten var inte helt fel efter en lång varm dag i en bil. Vi tog en kanot och en båt för att fiska på sjön, men inge napp:( tyvärr.. SURT.

Söndag- Sovit hur skönt som helst. Jag och Emil spelade badminton, det var roligt. Sedan for Emil och Wilsson ut med kanoten då passade jag och Emma på att sola lite på bryggan och fiska lite. Killarna trodde dom skulle komma hem med en fet gädda, men kanoten var tom när dom kom, jag fick däremot en lite firre som lyckades hoppa ur hinken tillbaka ner i sjön igen, vilket var trist men konstigt nog så trodde boysen på oss utan att ha nått bevis. Härligt! Det var faktiskt sant. Tro mig.  Jag och Emil for hem vid två tiden för jag skulle jobba och han skulle träna. Jobbet gick bra, kom hem och fick god mat.


Väldigt händelserik och rolig helg! Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0