En resa att minnas, Ni ska vara avundsjuka dom va bra!

Östersund-Lund  (VOLBEAT)  Lund-Östersund

Fredag- Lite stan med mamma, köpte en fin fin mössa. Stressade iväg hem packade ihop de sista från kylen. Sedan for jag och mammi ut på schenker och hämtade emil, snabbade oss på tåget som skulle ta oss ner till Lund för att kolla på ett av våra favoritband Volbeat!
Vi hade sittplatser, fyra stolar och ett bord för oss själva, skönt med tanke på den långa resan. Det blev middag som jag hade gjort innan vi for. Kycklingsallad och god dressing. En lång resa hade vi att vänta. Första och enda besvikelsen under hela resan kom 5 min efter vi stigit på tåget, Emil bröt ihop när vi upptäckte att de inte fanns någon ström i vagnarna. Vårat SAW-maraton var längt borta. Men vi kollade iaf på saw II. Kl 23.10 var vi i Stockholm och skulle byta tåg, tåget vi åkte från Östersund var försenat så vi fick springa till nästa tåg som väntade på oss.  Tyvärr var inte det tåger drömmen som förra, fick inte sitta bredvid Emil utan bredvid nån liten grabb. Efter ett tag på tåget böjade vi med lite fika. Goda mackor som vi hade gjort med massa gott på. Väl somnade vi efter några timmar., en hemsk gubbe fanns med på de där tåget, han hade bara ett ben och han verkade påverkad av något starkare slag. Jag blev jätte rädd när jag vaknade mitt i natten av att se han sitta bredvid Emil och pratade med killen jag satt bredvid fast vi satt på andra sidan av gången. Oherregud, jag var tvungen att väcka Emil för jag hade så ont i magen och var så rädd att jag kunde inte sova. Hemskt! Jag bad Emil att sätta sig bredvid mig, å de gjorde han, så vi somnade tillslut. kände mig så trygg när vi satt nära varann. Kl halv 4 på natten väcktes vi av -Hur mycket är klockan, i en skånsk dialekt. Han var där igen, 3dm från Emils huvud. O att de finns sånna som han skrämmer mig, väntade bara på att han skulle dra fram en kniv lr en pistol.

Lördag- Vaknade upp kl halv sex, packade ihop sakerna på tåget, klev av i Lund, hamnade i en död stad. Fanns inte en människa ute på gatorna, ingen perrong som var öppen. Va ska vi göra till kl 8 när vandrarhemmet öppnar? Hmm vi går på 7 eleven! Ångrade oss när vi såg ett ljus i en väntsal länge bort på gatan. Där inne fanns allt vi behövde för att klara två timmar i Lund en lördag morgon, ström och värme. Vi kopplade datorn och öste med saw III.Kl åttan vandrade vi till hemmet där vi skulle bo de hette Tåget, festligt va?

Inne i tåget väntade frukost och pingisspelande. I väntan på att få vårat rum begav vi hos ut i Lund city för att kolla in shoppingen. Not good. Alla var bara utspritt överallt, fanns som inget hmm, hur ska man säga, ingen speciell gågata, utan allt var bara hullerombuller. Emil fixade iaf sig ett par nya hörlurar, vilket var väldigt behövligt. Vi tog en Kaffe innan vi gick tillbaka till vandrarhemmet. På vandrarhemmet blev det lite mys i våran stora kupé.





Inte pigga alls vaknade vi runt kl 15, bara att stiga upp och börja fixa sig, en middag på en thailänds restaurange var vad vi skulle besöka innan konserten. Äntligen mat.. den var väldigt god, blev friterad kyckling med stark sås och nudlar för mig, Emil åt samma fast med sötsursås och ris.
 
     







PÅ KONSERTEN!

Hade tyvärr inte med mig kameran in på själv konserten men hämtade den i slutet och tog lite bilder!



På denna bilde ser ni vart vi stod



Det där var en upplevelse jag sent ska glömma, det var hur roligt som helst, absolut inte sista gången jag såg dom. Men man skulle haft i sig lite mer alkohol. Blev så långt uppehåll mellan förbandete och Volbeat!


Efter att all var slut gick vi in till stan igen.
gick på 7 eleven och köpte mängder av vatten och schampoo. Hemma på tåget igen
tog vi oss en dusch, hur skönt som helst, man var som lite svettig efter att ha stått och trängds med
massvis av  svettiga människor.
Sov väldigt dåligt pga av massa oliv ute i gången!

Söndag- Å den började med att sandra hade varit asbar som lyckats ställa alarm på sin kamera för de var enbart den som hade batterierr men kollade såklart inte att rätta klockan var rätt inställd så på morgonen vaknade jag och drog upp Emil som var verkligen hur trött som helst. när vi kom till frukostvagnen så laddade vi båda telefonerna och emil sa- Seriös sandra kl e 8 haha.. Jag kunde ju bara skratta! Vi åt vår frukost sedan kollade gick vi och sov mera. Kollade sedan på Saw VI. Ut på stan igen. käka lunch, sen handla till hemförden. OH nu e jag less, du med.. så vi åkte tåg och kom hem kl 07.10 på måndagmorgon. hem sov, upp och jobba kl 10.30, emil som länge! OBS! Vi såg på saw V på hemvägen oxå. Den gav inte så mycket, ganska seg, man fick iaf klara bilder av frågetecken man haft från de andra filmerna
Trevlig, roligt, mysig och svinbra helg måste jag säga! Emil är såklart bäst och sötast!


Här kommer lite fler bilder från helgen!
Som ni kanske ser så möttes vi av en stad utan snö när vi kom fram. Kändes konstigt men ändå skönt när sulan på skon nådde asfalten så lätt.
Som ni oxå kanske ser så e jag slapp på alla bilder, råka ju på en förkylning just innan vi skulle åka som höll i sig hela resan.





Kommentarer
Postat av: tellan

gu va ja avundas eran tripp.. :)

2009-03-10 @ 21:53:30
URL: http://lillthelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0