torsdag samt fredag, lite lördag

Torsdagen bestod mycket av promenader och cykling. Jag klev upp ganska tidigt och tog bilden ut till Lungvik till Linda för att gå en lång promenad med henne och hennes hundar. Det blev en dryg timmes prommis. Vädligt trevligt.  Sedan hem, kollade stan med Emil, sedan for han på träning. Vi hade planerat middag men då kom Emil på att han skulle käka på träningen så då hade jag sån tur att pappa och Ann-louise var inne i stan så de bjöd med mig på Eastern:) Det tackar man inte nej till direkt. Blev en buffé men jag som planerat lunch på fredagen på samurai åt enbart en tallrik med massa nyttosaker på. Vilket gjorde så att jag fick lite ånges eftersom vi gjorde en sån bra promenad tidigare i morse så jag tog cykeln upp på arenan, sedan cyklade jag runt lite här och var.. Vilket var väldigt mysig i det jättefina vädret. Jag måste bara berätta vilken livsglädje jag kände när jag var ute, de va som att inga problem fanns och allt kändes roligt. Sånt gillar jag! Efter en lång tur var jag hemma och ville utnyttja tiden i solen eftersom den var framme så jag satt mig i vårt sovrumsfönster och där satt jag tills solen böra gå ner. Emil kom hem vid nio då for vi till minnegärdet och kikade lite- Mysig dag.

        



Fredagen bestod av masssa roliga saker, vaknade gick på stan med Sofie och Niklas, sedan kom Emil. Hittade dock ingen klänning tills sofies student men en jacka till mig, mycket bra köp. På rea dessutom. GILLAR! Blev en avhämtning från lilla siam innan vi gick hem. Både jag och Emil bröt ihop när vi blev överdrivet hungriga så vi gjorde de lätt för oss. Gott som attans var de, det blev kortspel och jag förlorade hela tiden, så de va inte så roligt. Sedan kom Emma och Wilsson då for vi ut på frösön och hämtade Christine för att sedan bege oss till minnes gärdet där vollyboll väntade. Det var roligt, var killarna mot tjejerma. Hem, in i duschen smutsiga som vi var. SEdan var det bara att börja sätta igång med middagen som vi skulle bju Emma och Wilssom på. Den bestod av förrätt-toast med avokado och räksmörja,  varmrätt-stekt kycklingfilé med pesto, klyftpotatis rostade grönskare och sallad, och efterrätt stod våra gäster på och de blev såklart marängswiss! Himlans gott!  Det blev en sen kväll med kortspel och mycket surr. Trevligt trevligt, mer sånt.



Lördagen började med en cykeltur direkt från sängen. Upp på arenan en sväng sedan runt lite. Nu sitter jag här och ska planera dagen bra. Hoppas på en sväng ut på Lövsta kanske. Vi får se. Ska bli bättre på att skiva men de hände lite mer nu så de hinns som inte.
Tack för att ni tog er tid och läste.

Kommentarer
Postat av: Mary Elle

du är så jäkla fin kvinna!

2009-05-21 @ 12:50:05
URL: http://missweed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0