Tre generationer på en road tripp neröver Sverige.

Lördag, söndag blev det provjobb på badet, det gick hur bra som helst. Skönt att kunna börja gymma och bada lite mer nu:) Iaf hade jag ångest under hela söndagen om jag skulle följa med mamma och moffa på en tripp ner till Norborg som ligger västmanlands län. Hem efter jobbet igår (söndag) bytte om cyklade till Frida och sedan gick vi upp på ats för att spela lite innebandy med FIF. Vilket gick bra de med, fast sjukt trött, märks att man legat på latsidan ett dag nu. Efter att ha lökat i två säsonger och sedan latjat i div 3 med Hammerdal har man ganska mycket att ta igen. Hem och käka middag, skulle tvätta men icke, nån snodde min tid:( Så jag slappade med Emil och försökte få fram om jag skulle följa med mamma och moffa eller inte. Var lite osäker eftersom de skulle vara så bra vänder på måndagen och kände inte för att sitta i en bil hela dagen då efter två dagars jobb. Tillslut ringde jag mamma och sa att jag skulle följa med, hon blev såklart glad. Så Emil och jag mös hela kvällen.
Måndag morgon- Vaknade vid halv sex, sju, åtta sedan vid kvart i nio vaknade jag helt. Låg vaken försökte få Emil att gosa lite innan jag skulle fara fast han var som död. Men jag fick iaf lite tid med han innan jag skulle fara. Kl 11 kom de och hämtade mig i stan, vi for på matpiraten och köpte lite färdkost. Blev lite naturgodis, loka och frukt. Sedan började den långa färden neråt. Första stoppet blev i Ånge. Där blev de god lunch, skitgod sallad man fick plocka själv vad man vill.. ohh mummma. Under själva resan så satt jag och fantiserade om div saker. Blev lite om sommaren, familjen och allt annat som livet kretsar runt. Mamma blev såklart kaffesugen så vi stannade vid en fin camping som låg vid en sjö, de va så fint så.  Färden fortsatte, nästa stopp var i Hedemora där jag och mamma gick in och handlade lite till kvällsfika och frukos. Nu sitter jag här i vår lilla "stuga" och har nyss ätit en tallrik vaniljyogurt med hallon. Hur gott som helst. Jag och mor ska nog ut på en liten koll runt om i området. Får ta lite bilder så ni får se hur de ser ut. Lägger upp lite bilder nu från resan oxå.
 
      

 

Nu dra vi ut en sväng! Hörs.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0