Ledigare vecka!

Haft en kononvecka nu när de inte varit något jobb.

Måndagen började med storstädning av
lägenheten, och lite mys på kvällskvisten,
god mat osv.

Tisdagen var ganska lugn med lite träning och sedan for jag till hammerdal där jag umgick med min sötis till lillasyster. Vi handlade och när Ann-louise kom hem åt vi middag och sen for vi på bilbingo, vilket var ganska segt men jag vann nästan. Ett nr ifrån två fulla rader. Och tre nr från full bricka. Vann dock inget.

Onsdagmorgon kom Emil, vi chillade mest hemma fika och sedan for jag och Emil ut med Bengts båt på sjön för att ta upp lite fina fiskar. Jag fick en lite aborre på mitt andra kast, ungefär 10 kast efter de så fastnade kroken i Emils mössa som han hade på sig, (han stod upp) och den landade 5m ut i vattnet. Jag skrattade så tårarna kom. Less blev vi så vi rodde iland. Där vi fortsatte att kasta lite. Denna gång hittade jag en död gädda och satt den på kroken och lurade E att jag fick upp den ur sjön. Lättlurad man man har!:P Rolig tur. Cilla kom en sväng så vi umgick med henne och gjorde mat. Mycket smarrigt. Kvällen kom och vi blev bjudna på Blåhuset av min farbror Leif. Vilket var oxå väldigt gott.

Torsdag blev lite hämtning av kläder
mm hos moffa och Bengt innan vi skule
bege oss till stan för lite ärenden.

På fredagen stod Sundsvall och Ikea på schemat med Bästa Marlene:) Vi åkte kl halv åtta, drog på stan käka frukost, hur god som helst. Sedan började vi shoppa loss på div äffärer. Klara efter ca två timmar begav vi oss ut till Birsta. IKEA vi är här nu. Vi han med två varav inne på Ikea. Malene hittade sitt soffbord + tvbänk som vi kom för i första hand, sen hittade båda två lite mer smått och gott. Jag måste bara berätta om mitt bra sko och mjukisställ köp jag gjorde på stan, hur nöjd som helst! Nöjd över dagen i det hela. God mat, trevligt sällskap och inte allt för dyrt. Efter en lång resa till Sundsvall var jag inte nöjd på bilåkningen så jag tog bilen till Offerdal på kvällen, mysig kväll:)

Lördagen belv den äntligen en lite sovmorgon:) Upp åt  frulle. Kl 13 drog vi iväg till Bläckåsvallen för Emil skulle spela match. Inte så bra match men dom lyckades iaf vinna i sista minuten iaf. Vilket var bra. Fick man hem en glad pojk. Vi drog och käka sen drog Emil ut med några kompisar och jag öppnade en vinflaska och bestämde träffa med Marlene hos Johanna. Kvällen var rolig och helt perfekt.

Söndagen var de fiskedax. Vi drog och jag käkade min livs första pizza, den var sjukt god. Kanske för att man var lite efterdagen ja ni förstår, vill inte söga bakis för de va långt ifrån de. Men åt typ lite mer än en fjärdedel. Vi drog till Offerdal och längra bort än så. Började fiska och vem om inte jag drog upp den finaste största fisk jag någonsin fått:) Blev glas. Vi stannade upp och käka middag sen fortsatte vi fiksa, då va de Emils tur att få fisk, såklart var hans större. Johan och Simon åkte hem tomhänta. Vi fileade fisken och nu är den i frysen.

Måndagen var lugn, vi sov länge och jag började med min soppkur. Så jag tänkte passa på att ta de lugnt. Men de gick inte så bra, jag började plantera om lite blommor och skruvade upp massa hyllor osv. Och när Emil tränade så dansade jag dansmatta vilket jag inte gjort på hela sommaren, det var as kul:) När Emil kom em for vi till Wilsson och kikade på Barca. Bra match men jag var så himla trött så jag somnade till lite, men hann se alla målen och Zlatan fick känna på att göra mål för ett av världens bästa lag:)



Imorgon börjar jobbet och allvarlet igen. Och mamma och moffa kommer, saknar mamma faktiskt.

Liter bilder!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0