Den hårda verkligheten.

Dagens ilägg ska handla om verkligheten hur det verkligen är.

1. Får ångest när man handlar något man verkligen behöver.

2. Kan inte äta så nyttigt man vill för det är så dyrt.

3. Blir socialt inkompitent.

4. När man väl får pengar känner man glädje men det vänder fort när man inser att det inte räcker till något.
 
5. Känner ingen glädje att gå och fika när det enda som kan fikas är ett glas vatten.

6. Träna är något som kan vara gratis men i grund och botten behövs det alltid något till träningen som alltid konstar, tex skor kläder mm.

7. Att unna sig något ibland finns inte på världskartan.

8. Spara pengar finns inte heller, hur ska man kunna spara när det inte finns nått att spara!

9. Man känner sig värdelös i jämförelse med vissa andra som en bra inkomst och klarar sig bra.

10. Sätter sig ofta i skuld. Värsta som finns är att vara skyldig.

11. Man tappar lusten att kämpa för något som aldrig ger något. Tror man, men det kommer och jag vet det! 


Vilket jag tror på. Jag ska lyckas en dag jag med som många andra. Jag tänker inte sjungka så lågt som till botten, jag tänker klättra sakta men säkert oavsett hur tugnt lass jag måste dra.
Hellre lycklig fattig en olycklig och rik. Man ska vara glad för det man har men man kan alltid önska mer, det kallas girighet men i detta fall skulle jag vilja kalla det livsnjuta. Jag längtar till den dag jag kan njuta av livet och inte behöva känna dessa 10 punkter tynga ner mig. Tänk att kunna känna en lättnad som att få ha en trygg inkomst och bara kunna slappna av. Pengar är inte allt men de påverkar mycket, tyvärr. Tandläkaren nästa vecka. Hmm? Hur lyckas man med det besöket utan att bli i kontakt med kronofogden? Jo man måste prioritera saker ett halvår innan vad man kan och inte kan göra med pengarna man får.

 VIKTIGT! JAG HAR DET BRA NU MEN KAN VERKLIGEN FÅ DET BÄTTRE MEN JAG KRÄVER INTE ATT NÅGON SKA HJÄLPA MIG. JAG TÄNKER KLARA MIG SJÄLV. DET ÄR DET SOM KALLAS VUXEN OCH DET ÄR DET JAG ÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0