God jul och gott nytt år.

År 2009 var ett lyckat år med massa resor och till och med lite jobb, trots att jag nästan av upp där i mars. Nyårsafton firades i Offerdal med nära och kära. Vi tillverkade kolbullar och Kom loy ballonger sedan bakade vi pizza i stenugn och kvällen slutade med en lite hemmafest nere i Tulleråsen hos Emil. Jag fick med mig Linda ut till vildmarken på nyår vilket var väldigt roligt. Hon trivdes bra!

2010 började med en resa hem till Hammerdal. Emil var såklart med och vi umgick för det mesta med Cilla eftersom vi lovat henne att hjälpa till med flytten. Väldigt duktiga armar måste jag säga.
Tisdag begav vi oss in till Östersund igen för att ha ett litet 25 års kalas för Krille. Vi blev ca 30 personer och det var sjukt roligt.
Onsdag var jag faktiskt lite bakis trot eller ej. Hahah. Vi städade och passade på att fli ut julen oxå. Så nu är det mysigt här. Kl 5 bar det iväg på ICA MAXI för storhandling. Mycket bra! PLUS. Middag hemma hos Jon och Lisa, mm smaskens. Gick ner på stan i nästan 30 grader för att se Avatar på bio. Filmen var väldigt vägjord. Jag gillade den faktiskt.
Idag torsdag har vi tvättat och jag har sökt 3jobb:) Ännu ett PLUS. Hoppas på att få nått av dem, men om inte så är inte det hela världen eftersom Pia har ringt mig från badete så jag ska dit i morgon och planera och prata om schema för jag ska nämligen börja där snart igen, viket betyder träning och en inkomst som heter duga. Haha.. bröt för övrigt ut i morse när jag trodde jag skulle få 1300 men icke..

Måste erkänna att jag varit en usel bloggare de senaste månaderna, i will be better. 


Tjatet går fortfarande här hemma om en katt men de verkar aldrig ge med sig. Men jag ger inte upp. Nu har jag ätit en Thai soppa och ska krypa ner i badkaret med lite mysmusik och bara njuta.


Den årliga dansen i Häggenås blir en flopp för min del. Jannez och ständut hade suttit fint. Känner ångest inför i morgon men de finns inte mycket annat att göra än att låta nån bli besviken på mig för jag har inga pengar och en smärta i ryggen. Hade varit hur roligt som helst men det blir inget! Tyvärr.


Liter bilder från nyårsafton!




          











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0